Πε. Ιούν 25th, 2026

Ουρές εξακολουθούν να σχηματίζονται έξω από τα αστυνομικά τμήματα τόσο στο Λεκανοπέδιο όσο και σε επαρχιακές πόλεις προκειμένου πολίτες να ανανεώσουν τις ταυτότητές τους και να αποφύγουν αυτές του νέου τύπου που έρχονται από τον Σεπτέμβρη.

Οι περισσότεροι θεωρούν πως στις νέου τύπου ταυτότητες θα υπάρχει τσιπάκι που θα εντοπίζει ανά πάσα στιγμή τον κάτοχο της ταυτότητας, υιοθετώντας τις γνωστές θεωρίες συνωμοσίας που διακινούνται από διάφορες σελίδες στα social media.

Η ουρά πολιτών που υπήρχε και μέσα στο Σαββατοκύριακο στην οδό Ερμού στην αστυνομική διεύθυνση Αχαΐας ήταν μεγάλη με τους πολίτες να κάθονται σε καρέκλες, πολλές φορές σύμφωνα με πληροφορίες και από ίδια πρόσωπα που συζητάνε μεταξύ τους αλλά και να συνεννοούνται για το ποιος θα έχει προτεραιότητα.

Πρόκειται για ένα κύμα αντίστασης, όπως λένε οι ίδιοι ενάντια στις νέες ταυτότητες, το οποίο έχει οργανωθεί μέσω των κοινωνικών δικτύων, όπου μάλιστα διακινούνται οδηγίες για το πως ακριβώς μπορεί κάποιος να αποφύγει την έκδοση νέας ταυτότητας και στην ουσία το τσιπάρισμα, όπως υποστηρίζουν μεταξύ τους, τονίζοντας πως είναι «ψαγμένοι και όχι ψεκασμένοι», με τους ίδιους να απαγορεύουν στο τηλεοπτικό συνεργείων να τους πλησιάσουν και να δείξουν τα πρόσωπα τους.

Δύσκολη κατάσταση

Μιλώντας στον Σκάι, ο πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Αχαΐας, Χάρης Τσίτσικας τόνισε ότι «τις τελευταίες μέρες βιώνουμε μια δύσκολη κατάσταση με αφορμή την έκδοση των νέων ταυτοτήτων. Αρκετοί συνάδελφοι έχουν άδεια, και παρά πολύς κόσμος, είτε λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων, ή άλλων προκαταλήψεων, έρχεται για να βγάλει ταυτότητες για να αποφύγει την έκδοση νέων, θεωρώντας ότι μπορεί να υπάρχει σύστημα εντοπισμού ή οτιδήποτε άλλο».

Τις τελευταίες εβδομάδες συμβαίνει αυτό, εξήγησε ο κ. Τσίτσικας, όλη τη νύχτα στην Πάτρα ήταν 30 με 40 άτομα στην αστυνομική διεύθυνση, από τις 12 με 1 το βράδυ, πήραν καρέκλες και κάθονται για να πάρουν σειρά.

«Το βράδυ είχαμε και διαπληκτισμούς, για το ποιος είναι πρώτος, υπάρχει ένταση, σε λίγο θα έχει και αύξηση της θερμοκρασίας», ανέφερε.

«Οι πολίτες θα ταλαιπωρηθούν για ένα θέμα που έχει πάρει υπερβολική διάσταση, μιλάμε απλώς για εναρμόνιση των ελληνικών ταυτοτήτων με τις ευρωπαϊκές. Κάποιοι άνθρωποι έχουν πραγματικά ανάγκη να βγάλουν ταυτότητα γιατί τις έχουν χάσει και δυσκολεύονται» εξήγησε ο αστυνομικός.

Θεωρίες συνωμοσίας

Πολλά είναι τα βίντεο στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης με οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει κανείς ώστε να αποφύγει την έκδοση της ταυτότητας νέου τύπου αλλά και με τους «κινδύνους», γι΄ αυτούς που θα το κάνουν, καθώς μερίδα πολιτών-συνωμοσιολόγων θεωρεί πως οι καινούριες θα έχουν τσιπάκι παρακολούθησης. Όπως σημειώνουν οι «ειδικοί» του διαδικτύου, αν κάποιος εκδώσει τώρα νέα ταυτότητα παλαιού τύπου, αυτή θα έχει δεκαετή ισχύ και δεν θα υποχρεωθεί να «βγάλει» καινούργια τον Σεπτέμβρη.

Ενδεικτικό των αντιδράσεων που επικρατούν είναι πως σε δύο ημέρες στο Ρέθυμνο είναι προγραμματισμένο συλλαλητήριο κατά των νέων ταυτοτήτων, ενώ στις 3 Σεπτεμβρίου τη σκυτάλη παίρνει η Θεσσαλονίκη και μια εβδομάδα αργότερα η Αθήνα.