Δε. Ιούν 22nd, 2026

Η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας αποφάσισε την παράταση της αποχής μέχρι τις 19 Ιανουαρίου.

Η απόφαση ελήφθη με ψήφους 46-12 με τη μειοψηφία να πρότεινε «σκληρή» αποχή από όλες τις δίκες και διαδικασίες.  Αναστέλλεται η αποχή όσον αφορά στις δίκες νομικής βοήθειας, αυτοδιοικητικές, σωματεία κλπ που είχε αποφασιστεί αποχή έως τις 5 Ιανουαρίου.

Νωρίτερα, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γεώργιος Φλωρίδης και ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Ιωάννης Μπούγας, παραβρέθηκαν στις εργασίες της συνεδρίασης της Ολομέλειας των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας και αναφέρθηκαν στις προωθούμενες παρεμβάσεις του υπουργείου στη διαδικασία της απονομής της Δικαιοσύνης.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης της πολιτικής δίκης, ο υπουργός, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, εξήγγειλε τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και τη μεταφορά δικαστηριακής ύλης σε δικηγόρους. Υποθέσεις εγγραφής και εξάλειψης συναινετικών προσημειώσεων υποθήκης, αποδοχής κληρονομιάς, έκδοσης κληρονομητηρίου, σύστασης σωματείων, πλην πολιτιστικών, θα διεκπεραιώνονται εφεξής από δικηγόρους, η δε λήψη ενόρκων βεβαιώσεων, όπου προβλέπονται, θα γίνεται μόνο από δικηγόρους ή συμβολαιογράφους.

Οι αλλαγές αυτές θα ενταχθούν στο υπό διαμόρφωση «Ερανιστικό» νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το δεύτερο δεκαήμερο του τρέχοντος μηνός.